58 IRS – vodou chlazený jednoválec
Konstrukce a vlastnosti
Válec motoru je odlitek z hliníkové slitiny s galvanicky nanesenou tvrdou pracovní plochou technologií nikasil. Píst je odlit ze slitiny s vysokým obsahem křemíku a má drážku pro jeden pístní kroužek ze speciální tvrzené litiny. Na povrchu pístu je nanesena speciální vrstva na bázi molybden-sulfitu pro snížení tření a prodloužení životnosti motoru. Kliková hřídel z legované oceli je dvakrát uložena na kuličkových ložiskách, ojnice z vysoko-pevnostního duralu má obě oka s uložením na jehličkových ložiskách.Motor se vyznačuje především velmi vysokým výkonem v celém rozsahu otáček a můžeme jej výkonově porovnávat s motory obsahu 70 – 80 ccm. Samozřejmostí je velmi snadné spouštění jak v studeném i teplém stavu, výborná spolehlivost a velmi nízké vibrace. Svojí hmotností stojí na dnešním minimu této kubatury. Celkový pozitivní dojem umocňuje moderní design s modře eloxovanými díly a perfektní zpracování výhradně na CNC strojích.
Přípravu směsi řídí karburátor Walbro se sytičem a membránovým čerpadlem. Zapalování je bateriové elektronické s mikroprocesorem řízeným předstihem a s bezpečnostními funkcemi.
Technické parametry
| Model | 58 IRS, rear intake, carburettor, 2-stroke, 1-cylinder | |
| Displacement | 58 cm3 | |
| Air/Water-cooled | ✔/✔ (both options available) | |
| Bore/Stroke | 42/42 mm | |
| Max. output (without generator) | 7,2 HP (5,4 kW) @ 6700 RPM | |
| Practical RPM range | 1500 - 7000 min-1 | |
| RPM range | 900 - 9500 min-1 | |
| Weight (without starter and pump) | 1750 g | |
| Spark plug | NGK M10 (CM-6) | |
| Fuel | Unleaded 95-octane fuel | |
| Lubrication | Oil (Mobil Racing 2T) with petrol in mixture 1:40 | |
| Recommended propeller | Mejzlik 24"x10" and 26"x10" | |
| Recommended headers | 1x 3413P | |
| Recommended exhausts | 1x 3511 | |
| Fuel supply | 1x carburettor (Walbro HDA 189C) | EFI system |
| Weight of fuel supply | 1x 115 g | 400 g |
| Ignition | 1x ICU-S | 1x ICU-PI |
| Weight of ignition | 1x 185 g | 1x 190 g |
| Fuel consumption @ 4200 RPM | 1,8 l/hod | 1,2 l/hod |
| Fuel consumption @ 5600 RPM | 2,2 l/hod | 1,5 l/hod |
| Fuel consumption @ 6200 RPM | 2,4 l/hod | 2,3 l/hod |
| Operating enviromental limits | 3000 m | 5000 m |
| Endurance time | Approx. 300 hours (every 100 hours check) | Approx. 360 hours (every 80 hours check) |
| Startability | X | ✔ |
| System programming | X | ✔ |
| Engine control | X | ✔ |
| Installation ease | ✔ | X |
| Electric starter with controller | ✔ | ✔ |
| Ignition | 1x ICU-PS | 1x ICU-PSI |
| Weight of starter (and controller) | 600 g | 600 g |
| Static thrust @ RPM | 14 kg @ 6700 min-1 | 14 kg @ 6700 min-1 |