Jsme český výrobce originálních
leteckých RC a UAV motorů

S tradicí od roku 1953

V současnosti patříme k několika málo firmám na světě, které vyrábí motory do leteckých RC modelů i bezpilotních prostředků včetně příslušenství.

V oblasti hobby RC modelů nabízíme typové řady dvoutaktních spalovacích a elektrických motorů. Pro zákazníky s UAV prostředky dodáváme motory na zakázku včetně vývoje a následného servisu.

Při naší práci navazujeme na historii a zkušenosti získané pod hlavičkou MVVS od roku 1953.

Co máme za sebou

1953

Modelářské výzkumné a vývojové středisko (MVVS) bylo založeno 15. října 1953 na základě vládního rozhodnutí. Vedoucím se stal Zdeněk Husička, známý modelářský teoretik a letecký modelář, držitel několika světových rychlostních rekordů v upoutaných modelech. Posláním centra bylo zajistit konkurenceschopnost československého modelářství na mezinárodní scéně, což se dařilo.

1955

Jeden z inženýrů Josef Sladký se stal v roce 1955 v Paříži vítězem světového šampionátu pro vybrané modely a celkově začal zlatou éru. Za MVVS získal mnoho světových titulů v rychlosti a akrobatickém létání.

1957

Legendární bylo umístění na mistrovství světa v Mladé Boleslavi 1957, zlatou medaili získalo družstvo Československa zásluhou MVVS a jeho motorů. Vítězem soutěže jednotlivců se stal Josef Sladký, který rychlostí 216 km/h vytvořil národní rekord a získal titul mistra světa. 

1971

Potřeba rozvoje výroby a modelářských potřeb vedla v roce 1971 k založení státního modelářského podniku MODELA Praha, v níž mělo MVVS Brno postavení specializovaného závodu. Pro nový podnik byly vyvinuty další objemové třídy motorů určených pro mládež. Byl to především dobře známý diesel o objemu válce 1,5 ccm a motor na pohon oxidem uhličitým.
 

1986

Začala se psát historie nového motoru. Podnikový tým MVVS složený ze známých bratrů Malinových odjel do USA na mistrovství světa v kategorii F3D/pylony. V modelech měly osazeny nové motory MVVS GRRT o objemu válce 6,5 cm3 (.40) dlouhodobě připravované a laděné známým československým závodníkem a mechanikem MVVS Milošem Obrovským. Bratři Malinové i přes shovívavé pohledy celé modelářské veřejnosti vybojovali pro Československo zlato. 
 

1991

Na začátku 90. let se po řádně provedené privatizaci závodu MVVS stal majitelem firmy konstruktér, mechanik a závodník Miloš Obrovský se svým bratrem. Vedením vývojového oddělení byl pověřen Ing. Švajda. Ti odstartovali novou kapitolu historie MVVS Brno. Výhodou nového majitele byla dokonalá znalost konstrukční, výrobní a provozní problematiky modelářských motorů včetně pilotáže modelů. Po postupném odchodu zakladatelů i profesních specialistů, kteří proslavili MVVS v minulosti, se majitel firmy stal legendou v průmyslové výrobě modelářských motorů.
 

1994

Od roku 1994 se motory se značkou MVVS dostaly na další světové trhy, kde úspěšně konkurovaly ostatním značkám. Vedle žhavicích motorů se začaly vyrábět benzinové motory v objemu 26 ccm a 35 ccm. Takřka nulové investice do technologie v devadesátých letech se však projevily poklesem kvality a obchodní stagnací.
 

2001

Zlom přišel v roce 2001, kdy stávající majitel firmu prodal Rudolfu Dvořákovi, jehož snahou bylo obnovit dobré jméno značky. Byla zvolena strategie postupné modernizace technologie i výrobků a vytvoření vlastní vývojové základny. Všechny motory, které byly ve výrobním programu na začátku roku 2001, se zmodernizovaly a veškeré důležité výrobní operace byly převedeny na nové CNC stroje. Pro zvýšení kvality finálního produktu bylo sníženo množství nakupovaných součástek ve prospěch vlastní výroby na nových přesnějších strojích.
 

2006

V roce 2006 do firmy přišel mladý inženýr Lukáš Chymek, který pokračoval ve vývoji benzínových motorů. V tentýž roce byl také vyvinut úplně nový benzínový motor o objemu 58 ccm, jenž svými vlastnostmi a provedením neměl ve své třídě konkurenci a stal se základem nové řady výrobků MVVS.
 

2011

Firma opět změnila majitele, kterými se staly Michal Vítek a Ivo Kryl. Především ze strany Ivo Kryla se jednalo o strategický krok v podobě jasné synergie v modelářském odvětví a již v té době světově známém výrobci kompozitových modelů RC letadel KRILL Aircraft. Společně s motory MVVS se uzavřel kruh úzké spolupráce. Na post ředitele nastoupil dlouholetý modelář Mgr. Tomáš Kotrbatý, za jehož působení vznikla řada vynikajících motorů jako 116 NP, 175 NP a první čtyřválec 190 ccm.
 

2018

Odstartovala nová etapa profesionalizace motorů a to směrem k bezpilotním létajícím prostředkům. Firma navázala spolupráci s ČVUT v Praze a společně začali testovat motory 116 ccm a vyvíjet motory pro UAV prostředky. První motory jsou testovány v civilních bezpilotních helikoptérách, kde se MVVS etabluje především se svou celou řadou vodou chlazených motorů. Ty se testují již v nové profesionálně vybavené zkušebně se všemi doplňky a příslušenstvím, které k těmto motorům patří (např. vstřikování paliva, startéry, alternátory atd.).
 

Podporujeme a účastníme se

IDET

IDET

Mezinárodní veletrh obranné a bezpečnostní techniky
EXFC

EXFC

European extreme flight championship
Lipenecký obr

Lipenecký obr

Moderní i historické modely
Model hobby

Model hobby

Modelářský a hobby veletrh